Παρέμβαση του YME για τα φίλτρα αιθάλης DPF
  • 280

Παρέμβαση του YME για τα φίλτρα αιθάλης DPF

Το  ΥΜΕ ζητά από τα ΙΚΤΕΟ να μπουν στο κυνήγι των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων καθώς συνυπεύθυνοι και οι επισκευαστές που εμπλέκονται και δεν γνωρίζουν τις ευθύνες τους

Η δεύτερη πόλη στην Ευρώπη σε ρύπανση είναι η Αθήνα με 65%, ενώ η ρύπανση τις εξατμίσεις των οχημάτων ευθύνεται κατά 14% για την επιβάρυνση του αέρα των ευρωπαϊκών πόλεων.

Αφορμή για να επανέλθουμε στα φίλτρα αιθάλης και στην αφαίρεσή τους ο είναι Νέος «Άτλας Ποιότητας Αέρα» ο οποίος αποκαλύπτει σημαντικά στοιχεία για την κατάσταση της ατμόσφαιρας σε 150 πόλεις με πληθυσμό άνω των 50.000 κατοίκων και με πυκνότητα πληθυσμού άνω των 1.500 κατοίκων ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη.

Η έρευνα

Η έρευνα λοιπόν εκτός των άλλων  αναφέρει  ότι τη μεγαλύτερη συμβολή στη συνολική αστική ρύπανση έχει το σύμπλεγμα του ιστορικού κέντρου-προαστίων των μεγάλων πόλεων. Σχετικά αναφέρεται το Παρίσι  με ποσοστό ρύπανσης 66%, η  Μαδρίτη με 65%, η  Αθήνα με 65%, το Τορίνο με 63% και το Μιλάνο με 63%. Αντίθετα, το μικρότερο ποσοστό παρατηρείται στη Λευκωσία (6%), στη Χάγη (7%) και στη Λεμεσό (8%).

Ειδικότερα η ρύπανση από την κίνηση και τις εξατμίσεις των οχημάτων ευθύνεται κατά μέσο όρο κατά 14% για την επιβάρυνση του αέρα των ευρωπαϊκών πόλεων. Η συμβολή των ρύπων από τις εξατμίσεις είναι μεγαλύτερη στη Μαδρίτη (39%) και στο Παρίσι (29%). Το μικρότερο πρόβλημα τέτοιου είδους έχουν η Βαλέτα της Μάλτας (2%), η Λεμεσός (2%) και η Λευκωσία (2%).
Ανησυχητικά  ποσοστά ρύπανσης ειδικά για την Αθήνα έχουν επιβεβαιωθεί  και στο παρελθόν από μετρήσεις και αναφορές του υπ. Περιβάλλοντος.

Το ερώτημα

Το ερώτημα λοιπόν ειδικά για την Αθήνα είναι ότι: αν και απαγορεύονται τα πετρελαιοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας, (EURO 5 και μετά), αν και οι τεχνολογίες  αντιρύπανσης  των επιβατικών αυτοκινήτων έχουν βελτιωθεί σε ύψιστα επίπεδα, αν και με την διαδικασία της απόσυρσης ο στόλος των οχημάτων έχει ανανεωθεί, αν και τα αυτοκίνητα περνούν από περιοδικό τεχνικό έλεγχο, αν και τα συνεργεία σχημάτων κάνουν καλά την δουλειά τους γιατί η ρύπανση συνεχίζεται; … και μάλιστα με θετικό πρόσημο και η Αθήνα βρίσκεται μαζί με τη Μαδρίτη με ποσοστό 65% στην δεύτερη θέση.

Κάποιος ή κάποιοι κρίκοι  από την παραπάνω αλυσίδα έχουν «οξειδωθεί» και επειδή σε αυτούς τους κρίκους ανήκει και το συνεργείο θα πρέπει ο καθένας από τη θέση του να αναλάβει και τις ευθύνες του. Το IKTEO μία ψηλάφιση με το χέρι αν κάνει στο επάνω μέρος του γαζωμένου κέλυφους του DPF τα βρήκε όλα. Αμφιβάλλετε;

Επανειλημμένα για παραδείγματα έχουμε αναφερθεί, στον πλημμελή τεχνικό έλεγχο των ΚΤΕΟ, στην κακή συντήρηση των σχημάτων αλλά και  στην αφαίρεση των φίλτρων αιθάλης, που αυτό μόνο έμπειρος τεχνίτης μπορεί να το κάνει και όχι απλός ιδιοκτήτης. Η συμμετοχή αυτή μάλλον θα τιμωρηθεί όταν ο ιδιοκτήτης απλά θα «δώσει» το Συνεργείο που «μαϊμούδεψε» το αυτοκίνητο. Για σκεφτείτε το!

Ποιος άραγε λοιπόν ευθύνεται για την αιτία αυτής της ανακοίνωσης του ΥΜΕ; Μήπως κάποιο συνεργείο; Μήπως θα πρέπει να αναθεωρήσουν τα συνεργεία  τις εργασίες τους; τι θα πρέπει να γίνει;….

Το περιβάλλον και η ευαισθητοποίηση του κάθε ένα από εμάς για την προστασία του,  θα πρέπει να  αποτελεί έναν από τους πρωταρχικούς στόχους κάθε κατοίκου αυτού του πλανήτη.

Πηγή: http://www.tosynergeio.gr