Εσύ που αλλάζεις λάδια;
  • 136

Εσύ που αλλάζεις λάδια;

 

Πόσο αφήνετε την κρίση να αγγίξει την συντήρηση του αυτοκινήτου σας; Μήπως κάνετε οικονομία σε πράγματα που δεν θα έπρεπε, όπως τα λάδια του αυτοκινήτου; Που αλλάζετε λάδια; Στο συνεργείο, στο βενζινάδικο ή μόνοι σας στο σπίτι;

Αν θες εγγυημένο τρόπο να μειώσεις τη ζωή του αυτοκινήτου σου, δεν υπάρχει τίποτε πιο σίγουρο από το να σταματήσεις να αλλάζεις τα λάδια στην ώρα τους. Ναι, υπάρχουν ανέκδοτες ιστορίες για αυτοκίνητα που έκαναν 100.000 χλμ. με τα ίδια λάδια, όπως υπάρχουν και ιστορίες για τον παππού του φίλου σου που κάπνιζε 4 πακέτα τσιγάρα από τα δώδεκα και πέθανε στα 98. Κάποιοι αντέχουν. Οι περισσότεροι όχι.

Μπορεί τα αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια να επιτρέπουν αλλαγές λαδιού μέχρι και κάθε 30.000 χλμ, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι μπορεί να λειτουργούν με το ίδιο λάδι για πάντα. Το λάδι μηχανής, είναι αλήθεια πως έχει εξελιχθεί πάρα πολύ τα τελευταία δέκα-δεκαπέντε χρόνια, και έτσι δεν χρειάζεται να κάνεις αλλαγή κάθε 5.000 χλμ. όπως παλιά. Αυτό που ισχύει πάντα είναι απλό. Τα λάδια στην ώρα τους, όπως προβλέπει ο κατασκευαστής, ο τύπος λαδιού ο σωστός, αυτός που προβλέπει ο κατασκευαστής, το φίλτρο να αλλάζεται κάθε φορά ή το πολύ κάθε δεύτερη αλλαγή, και καλό θα είναι ακόμη και η μάρκα λαδιού να είναι γενικά επώνυμη.

Το καλό με τα λάδια, επίσης, είναι ότι αλλάζονται εύκολα. Μία τρύπα από πάνω να βάλεις τα καινούργια, μία τρύπα από κάτω να βγάλεις τα παλιά. Ακούγεται απλό, και είναι, με μόνη εμπλοκή την αλλαγή φίλτρου, που θέλει εργαλείο και χέρι να φτάνει, αλλά και το μάζεμα και πέταμα των παλιών λαδιών που πρέπει οπωσδήποτε να επιστρέφονται για ανακύκλωση.
Πολλοί λοιπόν έχουν βρει τρόπο και κάνουν την αλλαγή στο σπίτι. Μία ροδέλα για το μπουλόνι του κάρτερ από το βενζινάδικο, λάδι και φίλτρο αγορασμένα από το ίντερνετ, και λίγη περιπέτεια (και μαυρίλα) την Κυριακή μπορεί να γλιτώσουν αρκετά ευρώ.

Αλλοι πάλι το πάνε στο βενζινάδικο. Είναι λίγο ακριβότερα, αλλά περιμένεις στην άκρη και σε δέκα λεπτά είσαι έτοιμος. Αν θες φίλτρο θα πρέπει να τους το πας εσύ, όμως γλιτώνεις τη μαυρίλα και το σούρσιμο από κάτω. Την βόλτα στο βενζινάδικο θα την έκανες ούτως ή άλλως για να πας τα παλιά σου λάδια, οπότε δεν είναι και τόσο κακό.

Φυσικά λάδια αλλάζουν και στο συνεργείο. Είτε στο πλαίσιο του σέρβις, είτε μόνα τους, αν το ζητήσεις. Το κόστος θα είναι φυσικά λίγο αυξημένο, αφού χρεώνεσαι τις υπηρεσίες ενός ολόκληρου συνεργείου, όμως εδώ υπάρχουν και κάποια σημαντικά οφέλη. Πρώτον το λάδι και το φίλτρο θα είναι σίγουρα το σωστό. Το σημαντικότερο όμως είναι πως ακόμη κι αν δεν γίνει η αλλαγή στα πλαίσια σέρβις, μία επίσκεψη στο συνεργείο σημαίνει πως έμπειρα μάτια θα δουν το αυτοκίνητό σου από μέσα κι από κάτω. Αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, κάποιος θα το δει. Δεν θα φύγεις χωρίς να το ξέρεις ή να το φτιάξεις. Και αυτό έχει την αξία του.

Πηγή:https://www.autotriti.gr/